Budgetsurrealism 2017 | Sverigedemokraterna i Mölndal

Budgetsurrealism 2017

Här är andra delen om kommunfullmäktige den 21:e Juni. I första delen fattade de andra partierna dåliga beslut om modulbostäder men det är föga jämfört med åsiktsförklaringarna i budgetprocessen. Det började med att Marie Östh (S) gick ut hårt med att lova mer genus. För nu har genusindoktrineringen bland stadens anställda börjat avta. Kanske hördes till och med en lärare dra ett skämt om hur många kön det finns i fikarummet. I alla fall utlovades rejäla indoktrineringsinsatser under det kommande året för att återigen göra Mölndals stads anställda mer inkompetenta. Med på genusäventyret är så klart V, MP och KD samt ett hedervärt omnämnande av L som tidigare uttryckt önskan om mer genus genom en motion.

Självklart hade vi i SD också en budget där vi drog ner på en del omotiverade utgifter i kommunen och omfördelade till områdena skola, vård och omsorg. Inga konstigheter. Förrän Socialdemokraterna bestämde sig för att kommentera vår budget. Stefan Gustafsson (S) sa att det var intressant att vi i Sverigedemokraterna för första gången skrivit ner lite konkret politik att kommentera. Problemet är att Stefan Gustafssons och Socialdemokraternas tummande med sanningen började redan där. Vi lämnade in ett eget förslag till budget och ekonomisk plan hösten 2016 som gick alldeles utmärkt att läsa då. Då kanske ni undrar varför Stefan låtsas som att detta aldrig hänt. Inte tror vi oss förstå hur en sosse tänker men vi misstänker att det har att göra med att de valde att inte bemöta oss alls i November 2016, något som Tomas Angervik (S) tacksamt avslöjat i talarstolen under ett tidigare kommunfullmäktige. Men detta är ju hur problem inte särskilt framgångsrikt hanteras av S i allmänhet, säg inget och hoppas det går ändå.

Lyckligtvis så fungerade inte denna teknik för att skapa förvirring, utan istället övergick man till plan B, att skicka upp ett lämmeltåg av socialdemokrater i talarstolen för att kritisera SD och hävda att hela världens befolkning kan tas till Sverige och få utbildning här. Exakt hur det skulle gå till i praktiken framgick inte men en sak var säker, att ifrågasätta denna folkvandring utan ekonomisk täckning var inte populärt.

Vi avslutar med en variant av den gamla trötta politiska klyschan ”en röst på X är en röst på Y”:

En röst på Socialdemokraterna i Mölndal är en röst på strutsar med huvudet i sanden. Och allvarligt talat, tror någon att en strutsfarm kommer gå bättre än ett kamelcenter?