De riktiga skiljelinjerna i debatten om NMR… och regnbågsflaggor! | Sverigedemokraterna i Mölndal

De riktiga skiljelinjerna i debatten om NMR… och regnbågsflaggor!

Acceptera inga substitut!

Idag såg vi att de symboliska ställningstagandena nått Mölndals hemsida. Istället för att vi alla enas under den svenska flaggan har Marie Östh (S) själv valt pride-flaggan för att symbolisera ett avståndstagande. Att denna flagga knappast kan sägas stå för majoriteten av svenska folket är ett rimligt antagande, varför ej låta vår vanliga svenska flagga stå som mot-symbol? Vi kan bara skaka på huvudet åt detta beslut.

När vi ändå är inne på samma ämne så verkar Mölndals-Posten av misstag ha blottlagt de verkliga skiljelinjerna i debatten. Då menar vi inte för eller mot nazism, utan lugn och sansad kontra hysteriskt upprörd i debatten mot nazism. Vi kan bara ge en eloge till Mölndalsbostäder och dess VD för att de fattat ett rimligt beslut. Däremot så kan VD:n Marie Werner ha öppnat en annan intressant fråga på vid gavel eftersom deras policy i praktiken ställer minimikrav för att konst ska nå verkshöjd. Alltså kan en hel del av den ”konst” som får diverse kulturbidrag ligga i farozonen om Mölndalsbostäders standard skulle råka bli praxis i ett större perspektiv.

Vi bifogar en bild på den svenska flaggan. Se till att ha den framme på er telefon och håll upp den när ni passerar stadshuset i helgen!