Hyresrätter byggs i Kikås – för ekonomiska migranter | Sverigedemokraterna i Mölndal

Hyresrätter byggs i Kikås – för ekonomiska migranter

Nu är det dags att skriva om möjligtvis det intressantaste ärendet från senaste kommunfullmäktige. Majoriteten (S-MP-V-KD) vill bygga hyresrätter i Kikås, i vanliga fall är detta inte nödvändigtvis något negativt, men när Stefan Gustafsson (kommunalråd S) går upp i talarstolen och säger att de behövs för nyanlända så måste vi säga nej och försöka förhala på alla möjliga sätt. Argumentationen Socialdemokraterna använder är extra motbjudande eftersom de använder den akuta bostadskrisen, som de själva varit med och skapat, som motivation till varför just deras förslag är bäst. Lyssna själva här (170517 – punkt 10).

Vi noterar även att Mölndals-Posten i sin pappersupplaga bara nämner ”bättre ekonomi” som anledning till att vi stödde det andra alternativet. Visserligen är det ju tekniskt sett sant, Mölndals ekonomi skulle bli bättre om vi säger nej till ekonomiska migranter, men tyvärr så får de som bor i Kikås inte veta vilka deras nya grannar med största sannolikhet kommer bli.