Jimmie Åkesson i Mölndal | Sverigedemokraterna Mölndal

Jimmie Åkesson i Mölndal

Idag fick vi celebert besök av självaste Jimmie Åkesson.

En gråmulen Tisdag fick vi Mölndalsbor chansen att se och höra Jimmie Åkesson hålla tal. Tillställningen ägde rum på Alberts torg i Mölndals centrum. Jimmie lockade åtskilliga nyfikna besökare. Med sig hade Jimmie Sverigedemokraternas toppkandidat för EU valet, Peter Lundgren. Tillsammans pratade de om EUs för och nackdelar, även om det sistnämnda blev ganska kortfattat. Jimmie var också mån om att poängtera vikten av att verkligen gå och rösta i EU valet.

Hela talet kunde genomföras i lugn och ro utan några som helst störande moment. Man kunde skymta några som stod med ryggen vänd men de störde ingen. De som ville, kunde lyssna på Jimmies tal och bilda sig sin egen uppfattning om Sverigedemokraternas EU politik.

Om vi Sverigedemokraterna får säga det själva så var det en mycket lyckad tillställning. Efter talet så bildades en stor kö med folk som ville prata med Jimmie och fotograferas med honom. Tyvärr fanns inte tid att prata med alla, då han var tvungen att åka vidare. Tillställningen efterföljdes med lite diskussioner med oss i SD Mölndal och intresserade åhörare på torget.

Det var första gången för oss i SD Mölndal att träffa Jimme och vi tog naturligtvis tillfället i akt och få bilder.

Erik Rossi som ansvarade för eventet står o tittar på så allt går rätt till.