Kyrkoval -17 | Sverigedemokraterna Mölndal

Kyrkoval -17

till hemsida

Hej.

Jag heter Kjell-Åke Jönsson och är en av representanterna för Sverigedemokraterna i kyrkofullmäktige i Mölndals pastorat.
2017 är det kyrkoval och Sverigedemokraterna Mölndal behöver kandidater. Medlemmar i Sverigedemokraterna är välkomna till ett uppdrag som i sin grundform inte är betungande, man träffas två gånger per år och uppdraget löper över en period av fyra år. Uppdraget kan ses som en lättare inkörsport till vidare politiskt engagemang. Övergripande för oss i den sverigedemokratisk kyrkogruppen är att motverka Svenska Kyrkans pågående glidning mot en röd-grön-rosa, urvattnad mångreligiös hjälporganisation.
För att kandidera måste du vara 18 år senast valdagen 17 september, medlem i Svenska Kyrkan och boende i Mölndals kommun. I Mölndals kommun har vi två ”valkretsar”: Mölndals pastorat och Lindome församling, dessa är från varandra fristående. Sverigedemokraterna riks behöver dina ansökningshandlingar senast 1/12 2016.

Hör gärna av dig till mig, även om du bara har frågor.

kjell.ake.jonsson@sd.se

Mvh Kjell-Åke.