Med vänner som dessa… | Sverigedemokraterna Mölndal

Med vänner som dessa…

Röda Korset och Stadsmissionen meddelar att man i veckan öppnar en ny mötesplats för illegala invandrare i Stockholm. Där ska de bland annat ges juridisk hjälp för att kunna obstruera ytterligare mot den svenska asylprocessen. Beskedet kommer från Ulrika Årehed Kågström som är generalsekreterare på Röda korset.

Flertalet illegala invandrare i Sverige är personer som redan har valsat runt i asylprocessen i en eller flera omgångar, som saknar asylskäl men ändå vägrar lämna landet. De håller sig undan i fyra år – med lika benägen som missriktad hjälp från rättshaverister i olika asylgrupper, samfund eller som här välgörenhets- och hjälporganisationer – för att sedan göra en ny vända genom systemet.

I SR-reportaget får vi höra de vanliga glosorna om att det är en utsatt grupp. Naturligtvis skriver SR inte heller något om att det är lagbrytare som Röda korset och Stadsmissionen gör sig till medbrottslingar till, utan de kallas i stället på politiskt korrekt nyspråk för “papperslösa” och “gömda”. Det berättas heller inte var denna mötesplats öppnas.

Till och med regeringen har tydligt deklarerat vikten av att se till att de som får avslag också lämnar landet och att det stora antalet illegala invandrare undergräver förtroendet för den svenska migrationspolitiken. Med den andra handen fattar dessvärre dock samma regering beslut ihop med Miljöpartiet som går i motsatt riktning. Det är förstås också anmärkningsvärt att namnkunniga organisationer som Röda korset och Stadsmissionen lånar sig till den här typen av medhjälp till lagbrott.

Källa:  http://avpixlat.info/2013/01/20/roda-korset-och-stadsmissionen-oppnar-ny-motesplats-for-illegala-invandrare/#more-44455

Och