Mölndals chefer vet sanningen om massinvandringen | Sverigedemokraterna Mölndal

Mölndals chefer vet sanningen om massinvandringen

Vi i SD noterade att Mölndals chefer hade en gemensam dag med föreläsningar nyligen. Temat var det alltid så aktuella ämnet integration, vilket gör oss extra intresserade. Ingen av oss är chefer i Mölndals stad men vi har från bilder och små informationssnuttar som läckt ut försökt återskapa de mest intressanta delarna för att få svar på de viktigaste frågorna. Hur kommer Mölndal påverkas? Och har man kommit ihåg att ersätta ordet ”problem” med ”utmaning” i alla Powerpoint-slides?

Vi börjar med frågan om hur Mölndal kommer påverkas och lyckligtvis har tjänstemännen själva beskrivit läget (se bild till höger). Skatteintäkterna minskar, bland annat på grund av invandringen, samtidigt som befolkningsökningen innebär att vi måste leverera mer tjänster, alltså välfärd, som kommun. Bered er på en försämring på samtliga områden för den enda lösningen, ett totalstopp för ekonomiska migranter, syntes inte till i någon presentation.

Och lyckades man undvika ordet problem? Svaret där är ett mer positivt JA! Istället har vi en massutmaning av sällan skådat omfång på våra händer. Det märks att kommunikatörerna i staden gör skäl för sin lön i alla fall!

Men inget möte kan väl sluta så negativt med välfärden i en stor kris? Tänk om de stackars cheferna tar till sig av verkligheten och börjar utveckla fel åsikter? Lyckligtvis hade man en lösning på denna ”utmaning”. En föreläsning av Dick Harrison, professor ”med fokus på vår historia och immigration som en resurs”. Med hans inriktning och alster som detta utgår vi nu ifrån att alla stadens chefer är peppade på fler ekonomiska migranter under 2017. Annars så kommer deras vardag nog kännas lite tung.