Sammanfattning av nationaldagsfirandet | Sverigedemokraterna Mölndal

Sammanfattning av nationaldagsfirandet

Saxofonsolo under nationaldagsfirandet

Idag gick några av oss och tittade på nationaldagsfirandet som staden anordnar varje år. Det var lite av en upplevelse där Socialdemokraterna desperat försökte låtsas att de gillar Sverige. Sven-Ove Johansson (ordförande kommunfullmäktige, S) uttryckte att den svenska flaggan var en del av nationen. Inget fel med tanken som sådan förutom att Socialdemokraterna föredrar regnbågsflaggan alla dagar i veckan. Vi Sverigedemokrater som faktiskt bryr oss om landet anser att det är lite extra fult att ljuga på nationaldagen.

I år hade man valt Pernilla Övermark (ordförande kultur- och fritid mm, S) som talare. Förmodligen mest för att ge sig själva beröm för sin egen vansinniga politik. Ett jämställdhetspris delades ut till IK Västra Mölndal som hade sett till att kvotera in kvinnor. Vi i SD röstade tidigare emot jämställdhetspriset på grund av att man inte ens kunde definiera tydliga kriterier för det. Man passade även på att ge beröm till verksamhetsområde integration i social- och arbetsmarknadsförvaltningen, för uppenbarligen har man lagt alla ansträngningar och resurser där och inte på vård och omsorg.

Men det var i alla fall fint väder.