Vänsterpartiet agerar nyttiga idioter – låtsas att Ibn Rushd inte fått bidrag i Mölndal | Sverigedemokraterna Mölndal

För ungefär en vecka sedan var det utgiftstaket för 2019 som avhandlades i kommunfullmäktige. Vi Sverigedemokrater hade återigen med i vårt yrkande att föreningar som motarbetar stadens mål inte ska beviljas bidrag. Ett exempel på en sådan är Ibn Rushd vars unkna åsikter och samröre med islamister inte ska få ett öre av våra skattepengar!

Jessica Wetterling, vänsterpartist och ledamot i kultur- och fritidsnämnden som hanterar dessa frågor, försökte däremot läxa upp oss. Hur då? Genom att låtas att Ibn Rushd inte finns registrerade i Mölndal! Detta är en enorm lögn eftersom jag bara ett halvår tidigare begärt ut en sammanställning av samtliga föreningsbidrag. Gissa vem som hade fått några kronor utbetalade där om inte Ibn Rushd. Det här är alltså vad vi har, politiker som antingen ljuger för att dölja sanningen eller är för inkompetenta för att ta reda på fakta! Om ni inte är mörkrädda än så kan jag tillägga att hon är på väg till en riksdag nära er efter valet.

Är ni nyfikna på hur mycket bidrag olika föreningar får så finns det som PDF här.

Fredrik Mellbin

Ordförande SD Mölndal